SOSYOLOJİ

İlk yazımı “Sosyoloji” üzerine yazmamdan tahmin edilebileceği gibi bir sosyolog adayıyım. Sosyolojiyi tanımadan önce, bu adaylığı çok istekli kabullendiğim söylenemez. YGS ve LYS denemelerinde güzel başarılar elde eden ve psikolog olma hayali kuran ben, şansızlıklarla dolu bir yolun sonunda kendimi Sosyoloji bölümünde buluyorum. Çift anadal hayali ile sosyolojiyi kabullenen ben, şimdilerde adamakıllı bir sosyolog olmak için psikoloji bölümünü gözden çıkarabiliyorum.
Peki, bu mesleği bana sevdiren neydi? Hayatım boyunca sadece bana söylenene itaat ettiğimi,öğretilenleri sorgulamadığımı ve paraya odaklı olduğumu gördüm sosyoloji sayesinde, bu beni sürüdeki koyun gibi hissettirdi. Herkesten farklı olmaya çalışırken, herkes gibi olmak için can atıyormuşum da haberim yokmuş. İnsanlara yardım etmek isterken bencilce kendi çıkarlarımı düşünüyormuşum da gözümü açan yokmuş (Kendimi yanlış ifade etmek istemem, her meslek insan yararınadır ama benim ulaşmak istediğim hedef diğer mesleklerle ulaşabileceğim bir şey değilmiş bunu yeni fark ettiğimi ifade etmeye çalışıyorum burada.). Bu yüzden sosyoloji benim için bir dönüm noktası oldu.Hayallerimin, düşüncelerimin kısacası bana dair her şeyin değiştiğini hissedebiliyorum ve iş imkanlarıyla ilgili problemler nedense artık canımı sıkamıyor. Bir insan kendini bulduğu yerdeyse her daim mutlu olmayı bilir. Zaten bir sosyolog parayı değil toplumun yararını düşünmeli, kendi çıkarlarını değil insanlar için daha fazla ne yapabilirim diye düşünmeli. Bir sosyolog kendinden önce toplumu düşünmeli.
Uzun lafın kısası, herkesin bir hayat felsefesi vardır ve benim hayat felsefem sosyoloji ile şekillenmeye başladı. Bu yazımda sosyolojinin de diğer meslekler gibi önemli olduğunu anlatabilmek istedim. Yazımı bir tavsiye ile bitirmek istiyorum: Üniversitede sosyoloji dersi alan öğrencilerden diğer derslerde yaptıkları gibi ezber yapmamasını öneriyorum. Bilgiyi alın, eleştirin sonra isterseniz savunun istemezseniz eksiklerini derinlemesine irdeleyin ama kesinlikle ezberi bırakın.Çünkü, her şeyi eleştirmeyi öğreten bir bilime ezberle karşılık vermek en büyük yanlış olsa gerek.

17 thoughts on “SOSYOLOJİ

  1. Sosyoloji’nin sizde uyandırdığı yenilik ve gelişmelere çok sevindim. Doğrusunu isterseniz üniversitedeyken bu bilimle çok ilgilenirdim. Daha sonra ilgim Sosyal psikolojiye oldu. Fakat sosyoloji birçok bilimin anasıdır diyebilirim. Size eğitim hayatınızda başarılar dilerim

    Like

  2. Sosyoloji çok geniş bir alandır. Onun için kararınızı verirken iyi düşünün derim. İlgi alanınız en çok neyle ilgilisi ise ona yönelebilirsiniz. Bilmiyorum yine de zamanla kararınız kesinleşir. Siyaset psikolojisi cesur ve kararlılık gerektiren bir alandır. 🙂

    Like

  3. Haklısınız. Sorunların nasıl çözülmesi gerektiği ve oluşan oluşumların altyapısının olmayışı, toplumsal sorun ve problemler, entrikalar, ekonomik gidişat gibi unsurlar haliyle başlı başına çözüm gerektiren meseleler. Bu görev önemli bir görevdir. Bu bölümü istemek bile yola çıktığınızı gösterir. Hadi bakalım 🙂

    Liked by 1 person

  4. Başaracağınıza eminim. Bu bölümü seçmekle bu işe bu göre hazırlandığınızı göstermiyor mu sizce 🙂 Her türlü destek bizden. İyi bir gelecek için iyi bir siyaset ve politika bekliyoruz sizden 🙂

    Liked by 1 person

  5. Size şimdiden iyi okumalar. Emin olun vaktinizi aldığına değecek. Okuduktan sonra düşüncelerinizi bizimle paylaşırsanız çok sevinirim. Size hayatınızda ve eğitiminizde başarılar dilerim. Ben teşekkür ederim her şey için 🙂 Hayırlı günleriniz olsun.

    Liked by 1 person

  6. Aynı dalda okuduğum arkadaşlarla bu ortamda karşılaşmak güzel bir duyguymus,baska bir beyinden sosyoloji yazısı okumak da hoşmuş, ben de felsefe sosyoloji psikoloji mantık hepsini okuyan birisi olarak sana verecek nacizane tavsiyem devam etmendir..

    Like

Leave a Reply

